۱۳۹۴ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

اشنایی و زندگی کردن در مالزی

عنوان: گرفتن ویزا و پاسپورت در اوکراین

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هند و چین واقع در جنوب شرقی آسیاست. کشور بودایی تایلند، شاهراه مذهب، فرهنگ و مهاجرت آسیای جنوب شرقی بوده است. تایلند کنونی در سال ۱۲۳۸ ایجاد شده و برخلاف کشورهای منطقه، هیچگاه مستعمره و تحت سلطه قدرت های اروپایی نبوده است. کلمه تای (Thai) به معنی آزادی است و تایلند یعنی سرزمین آزادی ها. در اوایل سده ۱۴، تایلندی ها شهر کوچکی را در سوخوتای بنا کرده و در اواسط این سده هم آنجا را به پادشاهی مستقل تایلند تبدیل کردند که پیدایش زبان، فرهنگ و معماری این کشور هم متعلق به همین دوره است. مردم تایلند، علاوه بر تایلندی های بومی این کشور، از نژادهای مختلفی از جمله چینی، لائوسی، مالزیایی ، پارسی و هندی هستند.

بزرگترین گروه غیرتایلندی ها را چینی ها تشکیل می دهند که نقش قابل توجهی در تاریخ این کشور داشته اند. تایلند محل برخورد دو فرهنگ بزرگ آسیا یعنی چین و هند است. در زندگی روزمره تایلندی ها، فرهنگ چینی ها اضافه شده در صورتی که فرهنگ تایی بیشتر بودایی و برهمایی است. هند نفوذ قوی در فرهنگ تایی دارد. فرهنگ تایی می تواند به سه جزء فرهنگ زبانی، فرهنگ سلطنتی و فرهنگ سنتی تقسیم شود.

تایلند در جنوب شرق آسیا، بین کشورهای هند و چین می باشد و از شمال به خلیج تایلند و از شرق به دریای آندامان منتهی می شود. تایلند با مالزی در جنوب، با میانمار (برمه) در شمال غربی، با لائوس در شمال شرقی و با کامبوج در جنوب شرقی هم مرز است. این کشور تنها راه ارتباط زمینی میان دو کشور مالزی و سنگاپور است و راه ارتباطی با بقیه کشورهای آسیا نیز از طریق تایلند است. مساحت تایلند در حدود ۵۱۰ هزار کیلومتر مربع و طول سواحل آن بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر است. این کشور ۷۶ ایالت دارد و بانکوک که پایتخت آن است، تقریبا در مرکز آن و در کنار رودخانه چائوپرایا گرفته است.

سفر به تایلند در هر زمانی خوشایند است، اما بهترین فصل از نظر کم بودن گرما و باران، بین ماه های نوامبر تا فوریه که فصل سرمای تایلند می باشد، است. دمای هوا در این فصل از روزها تا شب ها بین ۲۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد تغییر می کند و رطوبت هوا ۶۶ درصد است. پس از آن فصل گرما آغاز می شود که گرمترین ماه آن، ماه آوریل است.

واحد پول تایلند بات (Baht) است و اسکناس های تایلند از بیست تا هزار بات متغیر است و در روی تمامی آنها تصویری از پادشاه کنونی تایلند به همراه نمادهای دیگری همچون مهر سلطنتی وجود دارد.

یکی از دلایل توریست برای سفر به این کشور تنوع غذایی بالای آن است چرا که گردشگران تمایل به چشیدن انواع غذاهای جدید داشته و در تایلند تنوع غذای تایلندی بسیار زیاد و در کنار آن هم انواع غذاهای هندی، اردنی، ایرانی، اروپایی، چینی و بسیاری از کشورهای دیگر، قابل مشاهده است. در تایلند اهل هر کجایی که باشید می توانید با جستجوی خیلی کوتاه غذای مورد علاقه خود را یافته و میل کنید.

در تایلند هر نوع میوه ایی را که بخواهید، می توانید بیابید. با مراجعه به یک فروشگاه تنوع محصولات کشاورزی و میوه ها به وفور یافت می شود. برخی از این میوه ها عبارتند از موز، نارگیل، خربزه، انگور، نارنگی، هندوانه، لانگن، لیچی، منگوستن، آناناس، گریب فروت، رمبوتان، سیب سرخ و …

حمل و نقل عمومی در تایلند در انواع مختلف تاکسی، قطار هوایی، مترو، موتور سیکلت، اتوبوس و قایق موجود است، که هر کدام از آنها در شرایط مختلف کاربردهای فراوانی دارد.

استانها

تقسیمات کشوری: ۷۶ استان – که هر استان به بخش (amphoe = district)، زیربخش (tambon = sub-district)، و دهکده (Muban = Village) تقسیم می شود.

شهرهای توریستی

بانکوک – پاتایا – پوکت – جزیره کو سامویی – چیانگ مای

آب و هوای تایلند (thailand-weather)

چون تایلند به دریا نزدیک است اکثر مواقع دارای یک آب هوای معتدل می باشد کشور تایلند در موقعیت استراتژیکی جنوب شرقی آسیا قرار داشته و بسیار حاصلخیز می باشد. شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای زیادی است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است. قسمت غرب و شرق سرزمین دارای باغهای میوه، درختان کائوچو، جنگلهای همیشه سبز و ساحل شنی سفید است.علاوه بر آن دارای جزایر بسیاری است که هر کدام، گویی تصویری از بهشت را برای گردشگران به نمایش می گذارد. اما بهترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران در تایلند، بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا تایلند در این فصل روزها ۲۸ درجه سانتیگراد و شب ها ۱۲ درجه سانتیگراد است و هوا کم ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغاز می شود که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب در تایلند نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می شود.

آب و هوای تایلند سه فصل مشخص دارد:

فصل گرم وخشک در تایلند :از فوریه ( دومین ماه سال ۱۳ بهمن تا ۱۱ اسفند) تا می (۱۲ اردیبهشت تا ۱۱خرداد)، متوسط دمای ۳۴ درجه، رطوبت ۷۵ درصد.

فصل بارانی و آفتابی در تایلند : از ژوئن( ۱۲خرداد تا۱۰تیر) تا اکتبر (۱۰ مهر تا ۱۰ آبان) ، متوسط دمای ۲۹ درجه، رطوبت ۸۷ درصد.

فصل سرد در تایلند : از نوامبر (۱۱آبان تا ۱۰ آذر)تا فوریه دومین ماه سال ۱۳ بهمن تا ۱۱ اسفند) ، متوسط دما تا زیر ۲۰درجه، کاهش رطوبت.

مهاجرت به استرالیا - اقامت استرالیا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر